Blog Fulfillment від MTP Group

Фулфілмент для інтернет-магазину одягу та взуття: переваги сервісу для товарного бізнесу

Організація логістики інтернет-магазину – один із ключових аспектів при створенні товарного бізнесу. У вас є три варіанти розвитку подій:

  • самостійна організація логістики (оренда складу, підбір співробітників, упаковка та доставка замовлень);
  • робота з маркетплейсами за системою FBO;
  • делегування операційки фулфілмент-оператору.

Усі три варіанти ми докладно порівнювали у цій статті. У переважній більшості випадків фулфілмент – найкраще рішення для товарного бізнесу. Особливо, якщо йдеться про продаж одягу та взуття. Адже в цій ніші є нюанси, які впливають на весь ланцюжок логістики.

Великий оборот товару = потреба у складських приміщеннях та співробітниках


Одяг та взуття – найпопулярніші товари в інтернеті. Люди готові купувати їх, незважаючи на ризик помилитися з розміром.


Попит значно виріс через карантин, і в 2022 тільки набирає обертів. Як наслідок – онлайн-рітейлери переживають швидке зростання продажів, розширюють склади та наймають нових співробітників. Але цей шлях невблаганно призводить до додаткових витрат. Докладніше про економіку власного складу ми розповідали у цій статті.

При роботі з оператором MTP Group Fulfillment ваші товари зберігаються на сучасному складі категорії В+ із цілодобовим відеоспостереженням, протипожежною системою, фізичною та пультовою охороною. При цьому ви скорочуєте витрати на логістику вдвічі.

Сезонність асортименту = ризик замороженого стоку


Весна 2020 стала катастрофою для магазинів одягу. Через локдаун весняні колекції лягли мертвим вантажем на складах продавців. Звичайно, частину речей продали наступного року, але за ціною застарілої колекції. Сезонність асортименту – один із ризиків товарного бізнесу у цій ніші. Те, що не продали у високий сезон, лежатиме на складі і втрачатиме в ціні. Винятки є, але їх мало.

І якщо магазин працює через маркетплейси, ризики зростають. Адже коли ви відвантажили товари на склад маркетплейсу, повернути їх практично неможливо. Якщо товар “не зайде” на майданчику, він перетвориться на заморожений сток і буде припадати пилом на складі до наступного сезону.

Щоб не ризикувати, працюйте з маркетплейсами через оператора фулфілменту. Так ви уникнете замороженого стоку. А ще – заощадите час та нерви. Справа в тому, що кожен маркетплейс виставляє свої вимоги до упаковки та маркування замовлень. Дотримуватись їх непросто: одна помилка – і товар не приймуть на склад.

Висока конкуренція у ніші = вимогливість клієнтів до сервісу


За минулий рік ринок електронної комерції виріс на 41% і досяг рекордного обсягу 4 мільярди доларів. Щодня конкуренція зростає, і з нею – вимоги покупців до сервісу. Серед іншого, клієнти очікують:

  • обробку замовлення протягом години після його оформлення;
  • відправлення замовлення день у день;
  • максимально можливий вибір способів оплати та доставки;
  • бонуси від магазину, наприклад, безкоштовна доставка при замовленні на велику суму;
  • безпроблемне повернення товару, що не підійшов.

Якщо у вашому розпорядженні тільки склад і один комірник, який самостійно пакує замовлення, швидкість та сервіс рано чи пізно постраждають. У випадку з фулфілментом проблем не виникає.

MTP Group Fulfillment працює через сучасну WMS-систему, яка допомагає комплектувати замовлення за лічені хвилини. Вже запаковані замовлення ми відвантажуємо на пошту кілька разів на день. До речі, поштовий сервіс може бути будь-яким: "Нова Пошта", "Укрпошта", "Meest", "Justin", "Автолюкс", "KastaPost".

Специфіка товару = підвищені вимоги до оформлення інтернет-магазину


Купівля одягу онлайн – ще те випробування. Ваш клієнт не може доторкнутися до тканини, розглянути шви, приміряти річ. Якоюсь мірою він купує кота у мішку. Ваше завдання – створити в інтернет-магазині ефект офлайн-шопінгу.

По-перше, надайте докладний опис товару, не обмежуючись стандартною вказівкою розміру. Доповніть картку товару детальною інформацією. Наприклад, про склад тканини, можливу усадку, довжину виробу. Якщо одяг демонструється на моделі, вкажіть її параметри.

По-друге, наочно продемонструйте товар через фото. Добре, якщо загальні плани будуть чергуватись зі знімками деталей: швів, застібок, гудзиків. Адже саме за цими дрібницями люди оцінюють якість одягу. Зверніть увагу на коректне відображення кольорів речей.

Каталожна фотозйомка – трудомісткий процес. Для хорошого результату знадобиться дороге обладнання та досвідчений фотограф. Все це є у MTP Group Fulfillment. Наші клієнти користуються послугами створення контенту для інтернет-магазину. Як це відбувається – показали на відео.

Високий відсоток повернення = необхідність знизити вартість замовлення


Повернення – одне з найбільш неприємних, але неминучих явищ в онлайн-торгівлі. Ми написали велику статтю про те, як скоротити кількість повернень товару до інтернет-магазину. Ця тема особливо актуальна для магазинів одягу та взуття, де відсоток повернень найбільший. Якщо в інших нішах люди роблять повернення через помилки в комплектації або поганий сервіс, тут все прозаїчніше. Навіть найякіснішу сукню від клієнтоорієнтованого продавця відправлять назад, якщо річ виявилась завеликою.

У результаті магазин витрачає чимало грошей та часу на зворотну доставку речі, повернення їй товарного вигляду та перепакування. Ці витрати легко скоротити завдяки сервісу фулфілменту.

Під час повернення працівники складу перевіряють вміст посилки. За необхідності – фіксують брак чи повертають товарний вигляд одягу. Повернення вносять у базу, і товар відразу стає доступним для повторних замовлень. А завдяки знижкам від Нової Пошти (до 50%) повернення не б'ють по бюджету онлайн-магазину.

Інтернет-магазинам