Blog Fulfillment від MTP Group

Свій склад VS фулфілмент: що обрати власникам інтернет-магазинів в Україні

У якийсь момент ви розумієте, що робите більше 20 продажів на день. Комплектація, упаковка та відправка замовлень займають весь робочий час. При цьому квартира схожа на невеликий склад, де все заставлено коробками. І якщо ваша кішка цьому факту радіє, то решта домашніх точно не в захваті.

Як знайти вихід із цього хаосу? У вас є 3 варіанти:

  • орендувати склад самостійно чи у складчину;
  • скористатися послугами фулфілменту;
  • працювати через склади маркетплейсів.

З цієї статті ви дізнаєтеся про переваги та недоліки кожного шляху та зможете вибрати найкращий варіант для бізнесу.

Оренда складу: раціональне рішення чи марне витрачання грошей?


"Якщо місця на балконі бракує, потрібно орендувати приміщення", – ця думка здається дуже логічною, правда? Як мінімум, можна хвалитися друзям, що ви тепер серйозний підприємець. Але ця серйозність проявляється у витратах, ризиках та відповідальності.

Порахуємо, скільки коштує оренда складу в Києві? Звичайно ж, ви хочете зняти пристойне приміщення у хорошому районі. Тоді перед орендою перевірте такі параметри:

  • зручний транспортний вузол. Вашим співробітникам потрібно якось добиратися на роботу;
  • близькість до основних поштових відділень. Без цієї умови сенс складу нівелюється;
  • наявність під'їзду для вантажного транспорту;
  • одноповерхова конструкція. За законом підлості вантажний ліфт зламається саме у день великої поставки товару. І тоді доведеться або озолотити вантажників, або заробити міжхребцеву грижу;
  • наявність комунікацій. Опалення, вентиляція, охорона, відеоспостереження – від їх наявності та якості залежить збереження товару. І, звичайно, вартість оренди.

Якщо хочете дивитися на склад без сліз на очах, готуйтеся платити від 80 до 160 грн/м2. Комунальні послуги, у найкращих традиціях столиці, оплачуються окремо. Оптимальним рішенням буде склад на 50-100 м2. Виходить, що лише приміщення обійдеться у середньому 8000 грн. Але вам потрібні ще й співробітники! І їхні послуги теж коштують недешево:

При цьому до обов'язків комірника не входить транспортування замовлень на пошту. А оскільки витрати вже вимальовуються чималі, цей обов'язок доведеться брати на себе (а заразом забути про вихідні, лікарняні та відпустку).

Якщо порівняти плюси та мінуси власного складу, розклад виходить невтішний:

Оренда складу – серйозне рішення, яке потрібно ухвалювати з урахуванням бізнес-моделі. Власне приміщення по кишені продавцям високомаржинальних товарів з великим оборотом. Якщо ви робите ті самі 20 відправок на день і витрачаєте на оренду приміщення та зарплату комірника 25 000 грн, замовлення обходиться в 41,66 грн. Ви готові втрачати ці гроші?

А як щодо оренди у складчину з іншими бізнесменами? Економія від цієї схеми невелика: вам усе одно потрібні квадратні метри для зберігання товарів. Хіба що зарплату комірника вдасться поділити між партнерами. Але будьте готові до втручання людського чинника: рано чи пізно хтось із орендарів захоче з'їхати чи змінити умови договору.

Фулфілмент: як працює склад на аутсорсі?


Виробничий хаос можна перемістити не лише на власний склад. Альтернатива – послуги фулфілменту для інтернет-магазинів.

Фулфілмент – це комплекс послуг, починаючи від зберігання товару на складі і закінчуючи обробкою повернень. Завдяки повному делегуванню завдань зі зберігання та доставки замовлень підприємець може зосередитися на розвитку бізнесу, а не тонути в рутині.

Як це працює? Все, що вам потрібно – доставити товар на склад і передавати замовлення. Співробітники складу самостійно маркують, упаковують та доставляють товар на поштове відділення. Повідомлення клієнта про статус відправки, прийом платежів та обробка повернення – це також частина фулфілменту.

Невже цей комплекс послуг обійдеться дешевше за оренду складу? Так і є: за мінімального товарообігу вартість одного відправлення не перевищує 16 грн. При цьому зі збільшенням відправок ця ціна зменшується.

Головна перевага фулфілменту – економія часу. Адже замість того, щоб займатися рутинними операціями щодо відправлення товару, краще зосередитися на стратегічному плануванні та маркетингу.

Фулфілмент від маркетплейсів: чи варто вплутуватися у велику гру?


З початком пандемії маркетплейси стали останньою надією на виживання для продавців, які до цього працювали переважно в офлайн-форматі. Вийти на ці майданчики непросто, проте трафік забезпечений!

А як щодо фулфілменту? Маркетплейси працюють за двома основними схемами: FBO і FBS.

FBO (Fulfillment by Operator) – схема, за якої завдання з фулфілменту бере на себе маркетплейс. Умови відрізняються у кожного майданчика, але загалом продавцю потрібно лише доставити на склад маркетплейсу товари та сплатити послуги агрегатора.

Важливо пам'ятати, що ціна FBO дуже кусається. Окрім оплати самого фулфілменту, маркетплейси беруть комісію від 4% до 25% вартості кожного товару, який ви реалізували через майданчик.

FBS (Fulfillment by Seller) – ця схема передбачає, що ви самостійно займаєтеся комплектацією, упаковкою та доставкою товару на склад маркетплейсу. Останній відповідає тільки за генерування трафіку і пересилання товара покупцю.

Але головний мінус FBS – відсутність фулфілменту як такого. Основний клопіт так і лежить на плечах продавців. Наприклад, платформа Kasta вимагає, щоб продавець привозив товари на склад протягом 24 годин після замовлення. По суті, при щоденному продажі вам доведеться без вихідних займатися доставкою. А ви ж хотіли її делегувати?

Але якщо ви все ж таки хочете працювати через маркетплейси, вихід очевидний – робота через операторів фулфілменту. Так вам вдасться делегувати рутинні завдання, які не бере на себе маркетплейс і звільнити час для розвитку бізнесу або відпочинку на Балі. Тут обирати вам.
Фулфілмент