Blog Fulfillment від MTP Group

Дохід є, а прибутку немає: де втрачає гроші інтернет-магазин

"Продавали – веселилися, підрахували – розплакалися". Ця стара приказка і зараз актуальна для власників інтернет-магазинів. Буває так, що на папері компанія є прибутковою, а на рахунках грошей ледве вистачає на покриття поточних витрат. Або товар здається високомаржинальним, але грошей особливо не приносить.

Чому ж у бізнесу начебто є дохід, але немає прибутку? А головне – що з цим робити? Розберемося із цим у нашій статті.

Проблема №1: гроші заморожені у товарних залишках


Товарні запаси, звичайно, не можна назвати грошима в чистому виді. Ви не зможете оплатити ними зарплату працівників або оренду складу. Але заморожений сток однозначно впливає на фінансовий баланс інтернет-магазину.

Особливо яскраво ця проблема проявляється під час роботи з маркетплейсами за схемою FBO (Fulfillment by Operator). Продавець відвантажує товари на склад маркетплейсу та сподівається на швидку реалізацію. Але якщо товар "не зайшов" на майданчику, він перетворюється на заморожений сток. Підприємці знають, що забрати поставку зі складу маркетплейсу дуже проблематично. От і виходить, що товар є, а грошей нема.

Як боротися із цією проблемою?

  • Працюйте з маркетплейс через фулфілмент-оператора. Так ви делегуєте операційні процеси без ризику замороженого стоку. Продукція зберігатиметься на одному складі, і ви зможете продавати її і на маркетплейсах, і у своєму інтернет-магазині.

  • Слідкуйте за складськими залишками. Так ви чітко знатимете, чи варто зараз витрачати ресурси на виготовлення або закупівлю певних товарних позицій. Клієнти MTP GROUP FULFILLMENT контролюють товарні залишки через особистий кабінет. Там же можна відстежувати всі замовлення та фінансові платежі.

  • Ведіть товарну аналітику. Для початку підійде АВС-аналіз, який допоможе виявити товари, що приносять більшу частину прибутку, та товари-аутсайдери.

Проблема №2: гроші лежать у дебіторці


Простими словами, дебіторська заборгованість – це гроші, які вам мають сплатити клієнти за вже поставлений товар. Найчастіше така заборгованість виникає під час продажу великої партії товарів чи дорогої продукції у розстрочку. Ви знаєте, що отримаєте гроші у майбутньому, але зараз їх немає.

Схожа ситуація виникає, коли ви відправляєте замовлення післяплатою. Кур'єр уже забрав товар зі складу, ви подумки рахуєте прибуток, але його поки що немає.

Наявність дебіторки – нормальна ситуація у бізнесі. Але за умови, що ви її контролюєте:

  • розраховуєте оптимальні для бізнесу умови розстрочки. Клієнтоорієнтованість не повинна завдавати шкоди компанії;
  • ведете облік заборгованостей;
  • ведете календар платежів, щоб уникнути касових розривів. З календарем ви пам'ятаєте про дати великих виплат (зарплата, податки, оренда) та знаєте, скільки грошей потрібно мати на рахунку.

Проблема №3: ​​вартість оформлення замовлення перевищує маржу


У цю пастку потрапляють і підприємці-початківці, і досвідчені бізнесмени. Пояснимо на прикладі дропшипінгу. Підприємець купує товар за 200 грн та продає за 300 грн. На перший погляд маржа – 100 грн. Але ні. Від цієї суми потрібно вирахувати витрати на транспортування, зберігання, маркетинг тощо.

Цей банальний приклад, але він відображає суть проблеми. На чистий прибуток можуть вплинути сотні факторів. Наприклад, збільшення витрат на маркетинг через запровадження податку на таргетовану рекламу у Facebook. Якщо ви не врахуєте такі "дрібниці" при ціноутворенні, фінансова звітність наприкінці місяця може вас здивувати.

Нещодавно ми розповідали, як власнику інтернет-магазину скоротити витрати та збільшити прибуток у 2022 році. Один із робочих варіантів – працювати через сервіс фулфілменту. Так ви не тільки заощадите час, а й скоротите вартість оформлення одного замовлення у 2-3 рази.

Проблема №4: змішування особистих фінансів та грошей компанії


Досвідчені підприємці наполягають: фінанси компанії та особисті гроші варто розділяти у “різні гаманці”. Інакше може виявитися, що постачальникам платити нічим, а ви вже забронювали апартаменти на Балі.

До змішування особистих та бізнесових грошей особливо схильні ФОПи. Що ж робити? Чітко розділяти фінансові потоки. Наприклад, призначити собі зарплату та не забирати з бізнесу зайві гроші. Так ви зрозумієте, які ресурси має компанія. Як наслідок – чи можна найняти додаткового співробітника або купити нове обладнання.

Проблема №5: неконтрольовані витрати на розвиток компанії


Ця проблема схожа на попередню, з тією різницею, що гроші йдуть не в кишеню власнику, а не розвиток бізнесу. Здається, що у цьому поганого? Виділяти гроші на розвиток бізнесу просто потрібно! Так, але якщо ви їх справді виділяєте, тобто контролюєте процес. Наприклад, сформували фонд розвитку та інвестуєте у нього відсоток від прибутку.

Інакше може виявитися, що всі кошти витрачені на оренду гарного офісу, а про закупівлю матеріалів для виготовлення товару забули. Зважайте на те, що розвиток бізнесу має примножувати дохід, а не з'їдати його. Той самий офіс навряд чи принесе вам більше грошей. А ось інвестиція у створення якісного фотоконтенту допоможе збільшити продажі на сайті.

Створення професійного фотоконтенту – одна з багатьох додаткових послуг, якою користуються клієнти MTP GROUP FULFILLMENT. Більше про послуги фулфілменту ми розповіли у цій статті.
Інтернет-магазинам