Blog Fulfillment від MTP Group

7 трендів інтернет-торгівлі у 2022 році: що потрібно знати, щоб вести успішний бізнес

Події останніх двох років яскраво показують, як важливо бізнесу вміти адаптуватися до нових умов та швидко реагувати на зміни у світі. Очевидно, що й у 2022 році буде чимало складнощів, які нам доведеться долати. Нещодавно ми ділилися актуальною статистикою інтернет-торгівлі за 2021 рік. Виходячи з цієї інформації та інших факторів, можна виявити тренди, які формуватимуть ринок електронної комерції у 2022 році.

1) D2C замість B2C


Знайома схема B2C (Business-to-consumer) зазнає змін. Адже все більшої популярності набирає формат D2C (Direct-to-Consumer). В чому різниця? Схема B2C передбачає посередника між виробником та покупцем. У цій ролі виступають дистриб'ютори, маркетплейси тощо. А D2C виключає із ланцюжка посередників. Комунікація ведеться між компанією-виробником та клієнтом.

Цей тренд простежується на рівні світових гігантів. Наприклад, Nike припиняє продаж своїх товарів через Amazon. При цьому товари бренду були одними з найбільш популярних на майданчику. Компанія заявила, що хоче стати ближчою до клієнтів та спілкуватися з ними напряму. Для цього в Nike будуть розвивати власний сайт, додаток та мережу магазинів по всьому світу.

Ви маєте власне виробництво? Саме час оцінити ефективність роботи з дистриб'юторами. Можливо, ви недоотримуєте прибуток через посередників, і настав час зайнятися створенням інтернет-магазину. А якщо вас лякає керування операційними процесами – делегуйте їх MTP GROUP FULFILLMENT. Ми візьмемо на себе зберігання, комплектацію, упаковку ваших товарів, обробку та відправлення замовлень. А ви зможете зосередитись на розвитку бізнесу.

2) Оформлення замовлення в один клік


Складний процес оформлення замовлення – головна причина такого явища, як кинуті кошики. Коли користувач бачить десятки пунктів, які треба заповнити для отримання товару, він просто йде на інший сайт.

Намагайтеся зробити так, щоб оформлення замовлення відбувалося в один клік. Яскравий приклад – внесення платіжних реквізитів. Не змушуйте людину лізти в гаманець за банківською карткою та вносити 16-значні реквізити. Натомість інтегруйте в сайт можливість оплати за QR-кодом. І не забувайте, що способів оплати має бути якнайбільше.

Це стосується і доставки – надайте клієнту право вибору зручного оператора. Коли ви працюєте через сервіс фулфілменту, забезпечити таку різноманітність найпростіше. MTP GROUP FULFILLMENT працює через сервіси "Нова Пошта", "Укрпошта", "Meest", "Justin", "Автолюкс", "KastaPost". При цьому підприємці користуються знижкою від 5% до 50% від “Нова Пошта”.

3) Доставка товарів за 1 день


Доставка за 1 день або навіть 1 годину стала нормою ще в 2020 році. На початку пандемії підприємці намагалися мінімізувати всі незручності онлайн-покупок для клієнта та доставляли замовлення так швидко, як це в принципі можливо. До хорошого звикаєш, тому доставка день у день стала нормою, а не розкішшю.

Клієнти MTP GROUP FULFILLMENT можуть не перейматися швидкістю доставки замовлень. Завдяки WMS-системі комплектація посилки займає кілька хвилин. Відправка упакованих замовлень на пошту відбувається щодня.

4) Мобільна торгівля


У 2018 році власникам інтернет-магазинів рекомендували створювати мобільні версії сайтів. Так, про всяк випадок. Але ж у 2022 році це життєва необхідність! За статистикою, більшість покупок оформляється саме через смартфон. Отже, відсутність повноцінної мобільної версії сайту – вирок для бізнесу.

Докладніше про актуальну статистику у сфері інтернет-торгівлі читайте у статті: “Що потрібно знати про поведінку покупців в інтернеті, щоб збільшити продажі у 2022 році”.

5) Віртуальна реальність та чат-боти


Чому люди все ще побоюються онлайн-покупок? За інформацією Google, 50% фанатів ТРЦ зупиняє неможливість помацати, приміряти, оцінити товар наживо. Якщо ви хочете перетворити таких скептиків на клієнтів, впроваджуйте на сайті AR-технології. Наприклад, меблеві магазини пропонують відвідувачам сайту "приміряти" дивани та столи в інтер'єрі за допомогою віртуальної реальності. В результаті наважитися на покупку набагато простіше.

Ще один технологічний тренд – чат-бот. Він замінює консультанта та допомагає швидко знайти відповідь на запитання клієнта. Визначитись з розміром одягу, поміняти пункт доставки або залишити відгук – все це доступно в чат-ботах за пару кліків.

6) Екологічність виробництва, товару, упаковки


Екологічна повістка з кожним роком набирає обертів. Але багато українців все ще не готові сортувати сміття чи повністю відмовитись від поліетилену. Ці ж люди охоче купують товари з маркуванням "еко". Таким чином вони почуваються причетними до захисту довкілля.

На що звертають увагу покупці?

  • Екологічність виробництва. Зверніть увагу, що великі бренди переходять на упаковку із переробленого пластику.
  • Екологічність товару. Покупця хвилює, чи зможе він утилізувати товар без шкоди для природи.
  • Екологічність пакування. Десятки шарів поліетилену, може, й захистять товар від пошкоджень, але залишать осад на душі покупця та у навколишньому середовищі.

7) Соціальна відповідальність та інклюзивність


Цей тренд актуальніший для європейських країн. Але це означає лише те, що ви можете вже зараз діяти на випередження.

У чому суть цих трендів? Люди більше довіряють брендам, які поділяють їхні погляди на актуальні проблеми: екологію, інклюзивність, рівність. Близькість поглядів перетворює звичайного покупця на адвоката бренду. Це вже не про одноразову покупку, а про довгострокові стосунки.

Яскравий приклад в Україні – бренд жіночої білизни brabrabra. У компанії відмовилися від послуг моделей. Замість них одяг на сайті, у соціальних мережах та рекламних кампаніях демонструють звичайні жінки – співробітниці та клієнтки. Таким чином, brabrabra підкреслили, що створюють білизну для жінок різних форм. В результаті кількість підписників у соціальних мережах бренду зросла вдвічі, а разом із ним – і продажі.

Показувати в рекламі людей різного віку, статі, раси – це інклюзивність. І якщо ваша цільова аудиторія – молоді люди, вам потрібно враховувати цей тренд. За статистикою, третина молодих людей віком до 35 років звертає увагу саме на репрезентативну рекламу.

Підсумки:


Швидкість, зручність та екологічність покупки – must have у 2022 році. Можна сказати, що покупка має відбуватися практично непомітно. Буквально кілька кліків, день очікування – і замовлення вже знаходиться в будинку покупця. Щоб реалізувати ці вимоги і не потонути в рутинів делегуйте її MTP GROUP FULFILLMENT.
Інтернет-магазинам