Ми проаналізували дослідження на ринку електронної комерції та ділимося з вами ключовою інформацією. Використовуйте її у своїх бізнес-процесах та збільшуйте прибуток у 2022 році.
Де українці хочуть робити покупки: онлайн чи офлайн
Пандемія докорінно вплинула на те, куди українці йдуть за покупками. Звичка робити замовлення в інтернеті вкорінилася так сильно, що навіть після завершення карантину інтернет-торгівля не поступиться класичним ТРЦ.
Про це говорить одразу два дослідження: компанії Gradus Research та Smart Shopper 2021 від Google Україна.
Опитування Google показало, що тільки чверть респондентів все ще віддають перевагу офлайн-шопінгу.
![](https://static.tildacdn.com/tild3563-6364-4330-a366-616565623663/2blog.jpeg)
Майже ідентичні цифри бачимо й у дослідженні Gradus Research. Але завдяки точнішій постановці питання можна зробити висновок, що майже половина українців охоче куплять товари і в торговому центрі, і в інтернет-магазині.
![](https://static.tildacdn.com/tild3962-6461-4365-a537-376430653930/1blog.jpeg)
Але ці цифри дають небагато без інформації щодо конкретної цільової аудиторії. Вік, стать, регіон проживання – від цих критеріїв залежить, якому формату покупок віддає перевагу людина.
З опитування Gradus Research можна зробити висновок про дві тенденції:
- жінки частіше роблять покупки офлайн, тому що розглядають шопінг як вид дозвілля;
- чим молодша цільова аудиторія, тим охочіше вона робить покупки в інтернеті.
![](https://static.tildacdn.com/tild3230-3563-4364-a632-653233623265/3.jpeg)
Але не варто скидати з рахунків людей старших за 40. Зрештою, це платоспроможна аудиторія. До того ж, порівняно з докарантинним періодом, покоління Х (люди, народжені приблизно з 1963 по 1980 рік) стали набагато частіше купувати речі в інтернеті. Таких висновків дійшов Google.
![](https://static.tildacdn.com/tild6631-6439-4265-b930-303238386562/4.jpeg)
Висновок: популярність онлайн-шопінгу лише зростатиме, а разом з ним – і конкуренція серед продавців. Щоб утримати покупців та збільшити продажі, інтернет-магазину потрібно задовольняти усі побажання клієнта. Наприклад, відправляти товари в день замовлення, доставляти посилки всіма можливими поштовими сервісами, інтегрувати максимальну кількість платіжних систем.
Все це перестає бути завданням із зірочкою, якщо ви користуєтесь послугами фулфілмент-оператора. MTP GROUP FULFILLMENT – це склади категорії В+ з цілодобовим відеоспостереженням, протипожежною системою, фізичною та пультовою охороною. Ми комплектуємо, упаковуємо та відправляємо замовлення щодня. Працюємо через сервіси "Нова Пошта", "Укрпошта", "Meest", "Justin", "Автолюкс", "KastaPost". При цьому підприємці користуються знижкою у розмірі від 5% до 50% від “Нової Пошти”.
Докладніше про переваги роботи з MTP GROUP FULFILLMENT розповіли у цій статті.
Чому люди купують в інтернеті та як онлайн-бізнесу залучити більше клієнтів
Щоб залучити покупця до інтернет-магазину, потрібно використовувати тригери, які мотивують людину шукати товар саме в інтернеті. За даними Google головні переваги онлайн-покупок – це зручність та ціна. Очевидно, що сайт, який постійно зависає, і незручний інтерфейс змусять клієнта відразу піти до конкурентів. Цікаво, що й у офлайні головною перевагою є зручність.
![](https://static.tildacdn.com/tild3630-3331-4538-b738-623531383735/5.jpeg)
Цікаво, що статистика від Gradus Research дещо відрізняється, і фактор ціни виходить на перше місце.
![](https://static.tildacdn.com/tild3033-3366-4862-b865-376534323562/9.jpeg)
Висновок: українці купують в інтернет-магазинах, щоб заощадити час та гроші. Отже, не готові миритися з незручним сайтом або повільною доставкою. Та й фактор ціни для них відіграє велику роль.
MTP GROUP FULFILLMENT допоможе вам знизити вартість товару завдяки економії на складі та зарплаті співробітників. Адже фулфілмент заощаджує не лише час, а й гроші. У цій статті ми поділилися конкретними цифрами та обґрунтували економічну вигоду наших послуг.
Що українці найчастіше купували в інтернеті у 2021 році
Тенденції говорять про те, що в інтернеті продають та купують абсолютно все, від кросівок до холодильників. Але якщо ви поки що не вибрали нішу для інтернет-магазину – радимо придивитися до найпопулярніших категорій.
![](https://static.tildacdn.com/tild6431-6434-4731-b336-313236323664/6.jpeg)
Висновок: люди готові купувати в інтернеті речі, які ще кілька років тому були абсолютною прерогативою офлайн-торгівлі. Наприклад, одяг та взуття не завжди вдається підібрати за розміром. Але переваги онлайн-покупок переважають ризик купити невідповідну річ.
Мобільний або десктоп: який формат сайтів виходить на перший план
Якщо 5 років тому мобільна версія сайту була чимось факультативним, сьогодні без неї не обійтися. Як видно зі статистики Google, покупки саме через телефон стрімко набирають обертів та витісняють десктопні версії сайтів.
![](https://static.tildacdn.com/tild3565-3337-4137-b136-323339376532/7.jpeg)
Висновок: якщо ваш сайт не має мобільної версії, або вона працює некоректно – ви недоотримуєте левову частку прибутку. Особливо це стосується інтернет-магазинів у ніші “мода”: відсоток покупок одягу та косметики через мобільні версії сайтів зростає найшвидше.
Конкуренція із закордонними сайтами
Щоб ефективно будувати бізнес, потрібно знати своїх конкурентів в обличчя. Виникає питання: чи варто розглядати закордонні інтернет-магазини та маркетплейси як конкурентів? Однозначно, так. Адже лише 15,8% українців не готові купувати товари в інших країнах. Більшість тією чи іншою мірою користуються іноземними майданчиками. І хоча на доставку з іншої країни доведеться чекати довше, ціни та асортимент можуть компенсувати цей недолік.
![](https://static.tildacdn.com/tild6333-3131-4538-a136-623137616234/8.jpeg)
Висновок: у процесі відбудови від конкурентів та формування УТП не забувайте врахувати і закордонних колег по цеху.
Повернення товару: що важливо для покупця
Повернення товарів – біль для інтернет-магазинів. Адже вони не просто не дають прибутку. Повернення приносить збитки у виді витрат на логістику. При цьому переважна більшість українців готова витратити час на повернення товару, якщо він не підійшов. Власне, мають на це право.
Що робити підприємцям? З самого початку вибудовувати бізнес-процеси таким чином, щоб відсоток повернень був мінімальним. Як це зробити – розповіли у цій статті.
![](https://static.tildacdn.com/tild3230-3438-4034-b334-643464313837/10.jpeg)
Висновок: прийміть той факт, що повернення є невід'ємною частиною електронної комерції. Але у ваших силах звести невдалі продажі до мінімуму.
І зробити це набагато простіше, якщо ви працюєте через фулфілмент-оператора. Робота в MTP Group Fulfillment організована так, щоб ваш клієнт навіть не задумався про повернення. Наприклад, завдяки WMS-системі ризик помилки при комплектації не перевищує 0,04%. Покупцям надходять повідомлення про статус замовлення. Ваші клієнти отримують посилку максимально швидко завдяки щоденним відправкам.