Blog Fulfillment від MTP Group

Що потрібно знати про поведінку покупців в інтернеті, щоб збільшити продажі у 2022 році

Для більшості людей новий рік – це привід підбивати підсумки та загадувати бажання. А для підприємців – підраховувати економічні показники бізнесу та складати фінансовий план на рік. Але щоб цей план справді працював, треба спиратися на цифри, факти та статистику.

Ми проаналізували дослідження на ринку електронної комерції та ділимося з вами ключовою інформацією. Використовуйте її у своїх бізнес-процесах та збільшуйте прибуток у 2022 році.

Де українці хочуть робити покупки: онлайн чи офлайн


Пандемія докорінно вплинула на те, куди українці йдуть за покупками. Звичка робити замовлення в інтернеті вкорінилася так сильно, що навіть після завершення карантину інтернет-торгівля не поступиться класичним ТРЦ.

Про це говорить одразу два дослідження: компанії Gradus Research та Smart Shopper 2021 від Google Україна.

Опитування Google показало, що тільки чверть респондентів все ще віддають перевагу офлайн-шопінгу.

Майже ідентичні цифри бачимо й у дослідженні Gradus Research. Але завдяки точнішій постановці питання можна зробити висновок, що майже половина українців охоче куплять товари і в торговому центрі, і в інтернет-магазині.

Але ці цифри дають небагато без інформації щодо конкретної цільової аудиторії. Вік, стать, регіон проживання – від цих критеріїв залежить, якому формату покупок віддає перевагу людина.
З опитування Gradus Research можна зробити висновок про дві тенденції:

  • жінки частіше роблять покупки офлайн, тому що розглядають шопінг як вид дозвілля;
  • чим молодша цільова аудиторія, тим охочіше вона робить покупки в інтернеті.

Але не варто скидати з рахунків людей старших за 40. Зрештою, це платоспроможна аудиторія. До того ж, порівняно з докарантинним періодом, покоління Х (люди, народжені приблизно з 1963 по 1980 рік) стали набагато частіше купувати речі в інтернеті. Таких висновків дійшов Google.


Висновок: популярність онлайн-шопінгу лише зростатиме, а разом з ним – і конкуренція серед продавців. Щоб утримати покупців та збільшити продажі, інтернет-магазину потрібно задовольняти усі побажання клієнта. Наприклад, відправляти товари в день замовлення, доставляти посилки всіма можливими поштовими сервісами, інтегрувати максимальну кількість платіжних систем.

Все це перестає бути завданням із зірочкою, якщо ви користуєтесь послугами фулфілмент-оператора. MTP GROUP FULFILLMENT – це склади категорії В+ з цілодобовим відеоспостереженням, протипожежною системою, фізичною та пультовою охороною. Ми комплектуємо, упаковуємо та відправляємо замовлення щодня. Працюємо через сервіси "Нова Пошта", "Укрпошта", "Meest", "Justin", "Автолюкс", "KastaPost". При цьому підприємці користуються знижкою у розмірі від 5% до 50% від “Нової Пошти”.
Докладніше про переваги роботи з MTP GROUP FULFILLMENT розповіли у цій статті.

Чому люди купують в інтернеті та як онлайн-бізнесу залучити більше клієнтів


Щоб залучити покупця до інтернет-магазину, потрібно використовувати тригери, які мотивують людину шукати товар саме в інтернеті. За даними Google головні переваги онлайн-покупок – це зручність та ціна. Очевидно, що сайт, який постійно зависає, і незручний інтерфейс змусять клієнта відразу піти до конкурентів. Цікаво, що й у офлайні головною перевагою є зручність.


Цікаво, що статистика від Gradus Research дещо відрізняється, і фактор ціни виходить на перше місце.

Висновок: українці купують в інтернет-магазинах, щоб заощадити час та гроші. Отже, не готові миритися з незручним сайтом або повільною доставкою. Та й фактор ціни для них відіграє велику роль.

MTP GROUP FULFILLMENT допоможе вам знизити вартість товару завдяки економії на складі та зарплаті співробітників. Адже фулфілмент заощаджує не лише час, а й гроші. У цій статті ми поділилися конкретними цифрами та обґрунтували економічну вигоду наших послуг.

Що українці найчастіше купували в інтернеті у 2021 році


Тенденції говорять про те, що в інтернеті продають та купують абсолютно все, від кросівок до холодильників. Але якщо ви поки що не вибрали нішу для інтернет-магазину – радимо придивитися до найпопулярніших категорій.

Висновок: люди готові купувати в інтернеті речі, які ще кілька років тому були абсолютною прерогативою офлайн-торгівлі. Наприклад, одяг та взуття не завжди вдається підібрати за розміром. Але переваги онлайн-покупок переважають ризик купити невідповідну річ.

Мобільний або десктоп: який формат сайтів виходить на перший план


Якщо 5 років тому мобільна версія сайту була чимось факультативним, сьогодні без неї не обійтися. Як видно зі статистики Google, покупки саме через телефон стрімко набирають обертів та витісняють десктопні версії сайтів.

Висновок: якщо ваш сайт не має мобільної версії, або вона працює некоректно – ви недоотримуєте левову частку прибутку. Особливо це стосується інтернет-магазинів у ніші “мода”: відсоток покупок одягу та косметики через мобільні версії сайтів зростає найшвидше.

Конкуренція із закордонними сайтами


Щоб ефективно будувати бізнес, потрібно знати своїх конкурентів в обличчя. Виникає питання: чи варто розглядати закордонні інтернет-магазини та маркетплейси як конкурентів? Однозначно, так. Адже лише 15,8% українців не готові купувати товари в інших країнах. Більшість тією чи іншою мірою користуються іноземними майданчиками. І хоча на доставку з іншої країни доведеться чекати довше, ціни та асортимент можуть компенсувати цей недолік.

Висновок: у процесі відбудови від конкурентів та формування УТП не забувайте врахувати і закордонних колег по цеху.

Повернення товару: що важливо для покупця


Повернення товарів – біль для інтернет-магазинів. Адже вони не просто не дають прибутку. Повернення приносить збитки у виді витрат на логістику. При цьому переважна більшість українців готова витратити час на повернення товару, якщо він не підійшов. Власне, мають на це право.

Що робити підприємцям? З самого початку вибудовувати бізнес-процеси таким чином, щоб відсоток повернень був мінімальним. Як це зробити – розповіли у цій статті.

Висновок: прийміть той факт, що повернення є невід'ємною частиною електронної комерції. Але у ваших силах звести невдалі продажі до мінімуму.

І зробити це набагато простіше, якщо ви працюєте через фулфілмент-оператора. Робота в MTP Group Fulfillment організована так, щоб ваш клієнт навіть не задумався про повернення. Наприклад, завдяки WMS-системі ризик помилки при комплектації не перевищує 0,04%. Покупцям надходять повідомлення про статус замовлення. Ваші клієнти отримують посилку максимально швидко завдяки щоденним відправкам.
Інтернет-магазинам