Blog Fulfillment від MTP Group

Як українським підприємцям вийти на європейські маркетплейси під час війни: інструкція для e-commerce

У середині квітня Нацбанк спрогнозував, що через війну ВВП країни скоротиться щонайменше на третину. Всесвітній банк висуває ще гірші теорії та заявляє про скорочення української економіки на 45%. Тож завдання бізнесу в цей непростий час – продовжувати роботу. Та чи варто товарному бізнесу опановувати нові ринки та виходити на іноземні маркетплейси? Розберемось у цій статті разом з MTP GROUP FULFILLMENT.

Чому українським підприємцям варто виходити на європейські маркетплейси


З початком війни купівельна спроможність українців впала. Через невизначеність майбутнього та втрату доходу люди скорочують споживання навіть найнеобхідніших речей. Тож продаж товарів на європейських ринках певною мірою є вимушеним кроком для бізнесу.

Та зрештою вихід на іноземні ринки позитивно вплине не лише на окремий бізнес, а й на економіку країни в цілому:

  • підприємці зможуть зберегти робочі місця та стримати зростаючий рівень безробіття;
  • працюючий бізнес може сплачувати податки та поповнювати державний бюджет. А ще – безпосередньо допомагати ЗСУ та біженцям;
  • притік валюти в країну допоможе стабілізувати курс долара.

Важливо, що саме зараз міжнародні агрегатори сприяють роботі українських магазинів. Наприклад, маркетплейс Joom промотує товари українських виробників, а відомий майданчик для продажу хендмейду Etsy скасував комісію для українців. А головне – мешканці іноземних країн охоче купують українські товари на знак солідарності з нашою державою.

Та навіть якщо відкинути ці обставини, можна побачити позитивну динаміку. За останні 2 роки доходи українських онлайн-продавців на міжнародних майданчиках, на кшталт Amazon, eBay, Etsy та інших, зросли на 25%.

Як українцям працювати з європейськими маркетплейсами: огляд основних майданчиків


Вибір конкретного маркетплейсу залежить від низки факторів:

  • особливостей товару. Наприклад, товари широкого вжитку краще продавати на Amazon, а вироби ручної роботи оцінять користувачі Etsy;
  • цільової аудиторії. Якщо ви орієнтуєтеся на ринок США, варто розпочати з опановування Amazon;
  • умов майданчика. Врахуйте всі суттєві умови, комісії та інші особливості роботи з кожним маркетплейсом.

Нижче ми коротко розповімо про особливості кожного агрегатора.

Amazon:

  • найбільший маркетплейс у світі за обсягом продажів;
  • основні покупці – мешканці США;
  • як наслідок – майданчик дає доступ до великого ринку збуту та платоспроможних покупців;
  • має досить низький поріг входу.

Проте при всіх перевагах у Amazon є суттєвий мінус – складний процес реєстрації на сайті. Більшість магазинів на початку роботи стикаються з блокуваннями та відмовами. Також для реєстрації на платформі ви маєте надати сервісу низку документів про свою діяльність.

Etsy:

  • маркетплейс спеціалізується на продажу виробів ручної роботи;
  • основні клієнти – мешканці Європи та США;
  • покупці на Etsy – платоспроможна аудиторія, що готова платити більші кошти за унікальні, авторські речі.

Etsy міг би бути ідеальним майданчиком для українських майстрів та майстринь. Але з квітня 2021 року українці не мають змоги зареєструвати нові акаунти, бо в нашій державі не працює платіжна система Etsy Payments.

З початком війни Міністерство цифрової трансформації веде переговори з керівництвом Etsy. У міністерстві хочуть, щоб українці мали можливість створювати нові акаунти на сайті. 

Joom:

  • щомісяця маркетплейс відвідує близько 25 мільйонів користувачів;
  • на сайті купують різноманітні товари: від одягу до автозапчастин.

Зараз Joom запустив числені акції на підтримку українських продавців: знизив комісії, скасував штрафи. А головне – оптимізує пошукову видачу таким чином, щоб іноземні клієнти могли знайти саме українські товари.

еBay:

  • майданчик для продажу і нових, і вінтажних речей;
  • сайт має функцію аукціону, чим відрізняється від інших маркетплейсів.

На час війни майданчик ввів декілька механізмів захисту для українських продавців. Зокрема, клієнти не зможуть залишити негативні відгуки про українські магазини.

Як українським магазинам доставляти товари за кордон


Воєнні дії – серйозна перепона для роботи магазинів. Адже на частині території України зруйнована інфраструктура, не працюють поштові відділення. Проте робота логістичного центру MTP GROUP FULFILLMENT продовжується. Як і раніше, наш фулфілмент-склад у Борисполі надає послуги з:

  • прийому товару на склад;
  • зберігання товару;
  • прийому замовлень через CRM та отримання оплати;
  • комплектації та упаковки замовлень;
  • доставки посилок через поштових операторів;
  • обробки повернень.

Як і раніше, ми доставляємо посилки за допомогою сервісів "Нова Пошта", "Укрпошта", "Meest", "Justin", "Автолюкс", "KastaPost". Ці оператори не просто продовжують роботу, а й допомагають підприємцям вийти на європейські ринки. Зокрема, “Укрпошта” розвиває E-Export School – серію вебінарів та інших навчальних матеріалів для малого та середнього бізнесу. В рамках проєкту експерти розповідають про особливості роботи з міжнародними маркетплейсами.

Навчання – важлива частина підготовки до виходу на міжнародний ринок. Тож радимо зазирнути у блог MTP GROUP FULFILLMENT та дізнатися більше про маркетинг, логістику та підприємництво.

Інтернет-магазинам