Blog Fulfillment від MTP Group

Як підготувати інтернет-магазин до новорічних свят: 5 кроків для товарного бізнесу

Останні місяці року – найгарячіша пора в електронній комерції. Не встигла відгриміти Чорна п'ятниця, а вже настав час готуватися до наступного піку продажів – новорічних свят. Як підготувати інтернет-магазин до цього періоду, щоб зібрати вершки з онлайн-продажів?

Вивчіть поведінку клієнтів


Знати та розуміти свою цільову аудиторію – одне з головних правил бізнесу. Скільки подарунків планують придбати ваші клієнти? Чим вони керуються при виборі презентів? Скільки грошей готові витратити?

Якщо ви поки що не знаєте точних відповідей на ці запитання, уважно вивчіть статистику, яку підготував сервіс Mastercard. Компанія дослідила поведінку українців у передноворічні свята та зробила такі висновки:

  • 63% респондентів ставляться до вибору подарунків серйозніше порівняно з періодом перед пандемією. Під час карантину ми ще більше відчули цінність сімейних свят;
  • 56% українців скоротять витрати на подарунки. Адже карантин вплинув на бюджет більшості сімей;
  • при цьому 66% опитаних витратять на пошук подарунків більше сил та часу, ніж раніше.

А які товари люди шукатимуть в інтернет-магазинах? У ТОПі товари для краси та здоров'я, парний одяг, подарунки-враження, набори для хенд-мейду, прикраси. Не втрачають позицій гаджети, солодощі та товари для дому.

Порада: криза змушує клієнтів підходити до вибору подарунків виважено. Тому варто серйозно поставитися до формування товарної лінійки та акційних пропозицій. Докладніше про це ми розповімо нижче.

Подбайте про асортимент


Мабуть, це основний пункт під час підготовки до святкового піку продажів. Тут важливо вловити баланс. Якщо товарів на складі буде замало – ви не зможете заробити максимум. Забагато – є ризик, що товар пролежить до наступного Нового року. Як бути? Дотримуватися золотої середини:

  • запасіться універсальними, ходовими товарами. Якщо бюджет дозволяє, краще виготовити або замовити більше, ніж залишитися з порожнім складом 25 грудня;
  • випустіть новорічну серію товарів. Новорічні піжами, затишні свічки, чашки у в'язаних підстаканниках – все це розходиться на "ура", але тільки в поточний період. Якщо ви вже мали досвід продажу тематичних товарів, врахуйте його при формуванні асортименту;
  • згрупуйте товари-подарунки на окремій сторінці сайту. Окрема категорія із подарунками спростить життя покупцю. Які саме товари до неї додати? Скористайтеся інформацією із першого пункту статті;
  • подбайте про ціновий діапазон подарункових товарів. Добре, якщо ви зможете запропонувати клієнту варіанти на будь-який гаманець;
  • запропонуйте подарункові сертифікати різного номіналу. Це універсальний подарунок, який також дозволить залучити нових клієнтів.

Порада: щоб заробити у передноворічний період, необов'язково додавати в асортимент сайту ялинки та гірлянди. Майже в будь-якому інтернет-магазині знайдеться з десяток товарів, які підходять на роль подарунка. На час свят виведіть їх на головну сторінку сайту або зробіть окрему добірку.

Запропонуйте готові рішення


Давайте будемо чесні: вибір подарунків – річ приємна, але водночас складна. Ваш клієнт сумнівається, чи сподобається подарунок близькому. Швидше за все, він замовляє кілька товарів, і якщо не може знайти їх у одного продавця – подумки рахує, скільки грошей піде на доставку. А подарунки треба ще й упакувати!

Тому пропонуємо подбати про клієнта та запропонувати готові рішення:

  • сформуйте подарункові набори. Такий варіант чудово працює для невеликих і недорогих подарунків, коли одна річ – замало, а комплект – те, що треба. Для продавця є шанс продати неходові товари, скомбінувавши їх із популярними;
  • підготуйте святкову упаковку. Тематичні бирки, скотч, коробки коштуватимуть недорого. Натомість покупець зможе замовити подарунок одразу на адресу близької людини.

Порада: щоб подарункові набори викликали у покупців інтерес, робіть їх тематичними. Наприклад, продуктовий інтернет-магазин може сформувати набір для приготування глінтвейну чи гарячого шоколаду. Словом, у набору має бути зрозумілий сценарій використання.

Підготуйте сайт до трафіку


Уявіть, що у розпал передноворічного шопінгу в торговому центрі зникає електрика. Люди не можуть знайти товар, а якщо якимось дивом знайшли – розплатитись за нього. Приблизно такий же хаос може статися, якщо у найвідповідальніший момент сайт “ляже”.

Ось що потрібно пофіксити власнику інтернет-магазину:

  • сервер. Переконайтеся, що у разі збільшення трафіку сайт витримає навантаження;
  • зручність. Хоча 66% українців готові витратити на вибір подарунків багато часу, це зовсім не означає, що вони радо вишукуватимуть потрібні товари у складній структурі сторінок;
  • процес покупки. Він має бути максимально простим і швидким. Можливо, на час свят варто хоча б тимчасово спростити оформлення замовлення?

Порада: оцініть сайт з точки зору надійності та зручності для покупця. Наприклад, попросіть друзів пройти шлях клієнта на вашому сайті та зберіть зворотній зв'язок. На якому етапі їм хотілося кинути все та піти до конкурента?

Продумайте логістику


Навіть якщо сайт витримає навантаження, слабкою ланкою у бізнесі можуть бути люди. У пікові періоди продажів на комірників та кур'єрів лягає колосальне навантаження. Ось чим це загрожує:

  • помилки у комплектації замовлень. Через величезну кількість роботи комірник може помилитися і відправити клієнту не те, що він хотів отримати;
  • дефіцит матеріалів для пакування. У найвідповідальніший момент виявляється, що на складі закінчилися коробки, плівка і наповнювач;
  • затримки із доставкою. Щонайменше чверть українців замовлять подарунки в останній момент. І, звичайно, вони очікують, що замовлення приїде не пізніше наступного дня.

Порада: делегуйте операційні процеси фулфілмент-оператору і не турбуйтеся через людський фактор. MTP GROUP FULFILLMENT – це склади категорії В+ з цілодобовим відеоспостереженням, протипожежною системою, фізичною та пультовою охороною. Ми комплектуємо, упаковуємо та відправляємо замовлення щодня. Завдяки WMS-системі MTP Group Fulfillment комплектація замовлення займає кілька хвилин, а ризик помилки не перевищує 0,04%. Працюємо через сервіси "Нова Пошта", "Укрпошта", "Meest", "Justin", "Автолюкс", "KastaPost". При цьому підприємці користуються знижкою від 5% до 50% від “Нова Пошта”.

Докладніше про переваги та послуги MTP GROUP FULFILLMENT розповідаємо у цій статті.
Інтернет-магазинам