Blog Fulfillment від MTP Group

Як вибрати фулфілмент-оператора в Україні: чек-лист для перевірки сервісу

Фулфілмент спрощує життя, заощаджує час і дозволяє бізнесу зростати у геометричній прогресії. Але за умови, що ви оберете надійного оператора. Знайти хорошого підрядника не так просто, як здається. Адже в наш час гарні відгуки та перші позиції в Google заробляють не лише за допомогою репутації, а й грошей. Краще проаналізувати роботу оператора за 7 критеріями:

  • ціна;
  • склад;
  • доставка;
  • основні та додаткові послуги;
  • технічні можливості;
  • прозорість роботи;
  • контактність.

Якщо ви порівняєте роботу кількох операторів за цими критеріями, оберите надійного контрагента.

Ціна: дивіться на розмір та прозорість тарифів


Здається, що найпростіший варіант – зайти на сайти операторів та вибрати підрядника з низькими цінами. Але насправді варто орієнтуватися не так на величину цін, як на їхню прозорість. Будь-які приховані платежі або оцінки "на око" неприпустимі в бізнесі.

На що ще звернути увагу?

  • На чому ґрунтуються тарифи. Це може бути плата за кожну операцію окремо або відсоток обороту. Що вигідніше – залежить від особливостей бізнес-моделі.
  • Наявність абонплати. Іноді оператори йдуть шляхом фіксованих платежів, коли клієнт платить навіть за відсутності відправок. Зверніть увагу, що абонентські платежі не варто плутати з оплатою за зберігання товару на складі.
  • Формат та періодичність звітності. Інша крайність: оператор докладно розписує всі платежі, але розібратися в них неможливо. У результаті підприємець не розуміє, скільки йому вартує кожна відправка.

Не бійтеся здатися скрупульозними і ставити багато запитань. Зрештою, від цих цифр залежить прибуток наприкінці місяця.

На сайті MTP Group Fulfillment ви можете скористатися калькулятором послуг і відразу зрозуміти, скільки коштуватиме фулфілмент залежно від кількості відправок, габариту товару та інших змінних.

Склад: перевірте умови зберігання товару


Чистий, безпечний, доступний для транспорту – згодні, що саме таким має бути склад для ваших товарів? Тому перед початком співробітництва уточніть такі моменти:

  • клас складу. За класифікацією від Knight Frank склади діляться на 6 категорій: А, А+, В, В+, С та D. Одна літера розповість про приміщення буквально все. Звісно, ​​якщо оператор чесно оцінив своє приміщення;
  • безпеку. Сюди відноситься наявність на складі сигналізації, систем пожежогасіння, охорони;
  • температурний режим та інші умови зберігання. Зверніть увагу на висоту стель, покриття підлоги, систему вентиляції;
  • умови для під'їзду автомобіля. Важливо, щоб склад міг приймати велику кількість вантажних машин і не затримувати вас під час постачання.

MTP Group Fulfillment – це склади категорії В+ з цілодобовим відеоспостереженням, протипожежною системою, фізичною та пультовою охороною. У будь-яку пору року температура в приміщеннях становить від +17 до +20 °C.

Доставка: переконайтеся, що вашого клієнта не змусять чекати


Покупець в інтернет-магазині очікує, що його замовлення опрацюють, укомплектують та доставлять максимально швидко. Відправлення зі складу не день у день сприймається як неповага до клієнта. Як результат – наступного разу покупець піде до конкурентів.

Тому перед підписанням договору з фулфілмент-оператором розпитайте його про особливості доставки:

  • який час минає від надходження замовлення до CRM-системи до відправки;
  • як контролюється процес комплектації замовлення;
  • як часто оператор відвантажує замовлення службам доставки;
  • з якими службами доставки співпрацює оператор;
  • чи передбачені знижки на надсилання замовлень популярними службами доставки.

Відповіді на ці запитання дозволять вам зрозуміти дві речі. По-перше, наскільки вашому клієнту буде комфортно робити замовлення в інтернет-магазині. По-друге, чи є шанс скоротити операційні витрати.

У MTP Group Fulfillment замовлення надсилають день у день. Ми працюємо через сервіси "Нова Пошта", "Укрпошта", "Meest", "Justin", "Автолюкс", "KastaPost". При цьому підприємці користуються знижкою у розмірі від 5% до 15% від “Нової Пошти”.

Основні та додаткові послуги: що ще можна віддати на аутсорс


Зберігання, комплектація та доставка товару – це лише верхівка айсберга, основні послуги фулфілмент-операторів. Найвигідніше працювати з компаніями, які пропонують більший спектр послуг. Так ви вже точно передасте всю операційну систему на аутсорс і не потонете в дрібних завданнях.

Додаткові послуги можна розділити на дві групи:

  • безпосередньо пов'язані з фулфілментом. Наприклад, прийом платежів від покупця та автоматичне повідомлення про статус замовлення;
  • пов'язані з обслуговуванням інтернет-магазину. Наприклад, створення фотоконтенту для сайту.

MTP Group Fulfillment пропонує бізнесу обидва види додаткових послуг. Їхній повний перелік узгоджується індивідуально, з урахуванням потреб бізнесу.

Технічні можливості оператора: як вони впливають на ваш бізнес


У бізнесі головну роль відіграють дрібниці. Тут як ніде актуальний вираз "диявол криється в деталях". Для фулфілменту головне – це якість зберігання та швидкість доставки. Але є ще маса "дрібниць", які можуть впливати на ваш бізнес або просто дратувати. Наприклад:

  • функціонал та юзабіліті особистого кабінету. З цим інструментом ви працюватимете чи не щодня. Він має бути інтуїтивно зрозумілим та містити необхідні інструменти;
  • можливості WMS. Від цієї системи залежить облік залишків на складі. WMS запобігає помилкам при комплектації замовлень і втраті товару.


Завдяки WMS-системі MTP Group Fulfillment комплектація замовлення займає кілька хвилин, а ризик помилки не перевищує 0,04%.

Прозорість роботи фулфілмент-оператора


Ви довіряєте компанії важливу частину бізнес-процесів і хочете бути впевнені, що їх виконають якісно. Ось що має похитнути впевненість у контрагенті:

  • оператор відмовляється показати умови зберігання товару складі. Наприклад, не погоджується на особисту зустріч на своїй території, не транслює роботу у соціальних мережах;
  • оператор не ділиться відгуками клієнтів або відгуки виглядають штучно;
  • оператор використовує на сайті знімки з фотостоків та приховує реальний стан складів;
  • оператор нещодавно вийшов на ринок. Звичайно, досвід роботи далеко не головний показник. Але є ризик, що на вас будуть доопрацьовувати бізнес-процеси.

MTP Group Fulfillment відкрито показує роботу складу у відеооглядах. Основні процеси – комплектація, упаковка, обробка повернення – проходять під контролем відеокамер з можливістю переглянути записи.

Контактність: як швидко оператор вирішує спірні ситуації


В ідеальному світі постачальник привозить товар без браку, служба доставки не розбиває крихкі посилки, а покупець не намагається звинуватити вас у нестачі. Але насправді трапляються різні ситуації, вирішувати які потрібно швидко. Радимо заздалегідь дізнатися, як оператор повідомляє підприємцю про проблему. А головне – чи можна залагодити конфлікт у телефонному режимі за лічені хвилини.


В MTP Group Fulfillment комунікація із клієнтами ведеться через чат-бот, особистий чат, електронну пошту. Також вся інформація дублюється у власному кабінеті.
Фулфілмент