Blog Fulfillment від MTP Group

Що таке фулфілмент для інтернет-магазинів: 7 основних послуг оператора

У вас є інтернет-магазин, який приносить гарний дохід, але забирає весь вільний час. Не дивно, адже всі операційні процеси зав'язані на вас. Колеги-підприємці радять переходити на фулфілмент та займатися розвитком бізнесу, а не щоденною упаковкою посилок. Ідея приваблива, але в голові виникає безліч питань:

  • “У яких умовах зберігатимуть мій товар? Раптом на складі оператора повна антисанітарія?”
  • “Де гарантії, що замовлення оформлять правильно? Якщо клієнту прийде не той товар, він піде до конкурентів!”
  • “А я не збанкрутую із тарифами на фулфілмент? Там, напевно, є приховані платежі…”

Всі ці страхи розвіюються, коли ви знаєте, що відбувається з товаром складі оператора. У MTP Group Fulfillment робота влаштована максимально прозоро. За бажанням підприємець може тримати руку на пульсі основних процесів. Але з часом ви зрозумієте, що в цьому немає потреби.

Прийом товару на склад фулфілмент-оператора


Доставити товар до складу можна кількома способами:

  • самостійно. Такий варіант підходить підприємцям, які виготовляють товар самостійно, а не працюють в форматі дропшипінгу;
  • за допомогою логістики фулфілменту. Машина оператора приїде на ваше виробництво та забере продукцію на склад;
  • силами постачальника. Якщо ви працюєте через дропшиппінг, оформіть доставку безпосередньо на адресу фулфілмент-складу;
  • через служби доставки.

Який варіант ви б не обрали, складнощів не виникне. Все, що потрібно – оформити заявку на поставку. У ній ви вказуєте час та спосіб доставки, перелік та характеристики товару. Під час прийому товару співробітники вносять у WMS інформацію про надходження. Наприклад, кількість прийнятих мішків, коробок, палет. Після цього вказується кількість одиниць товару. Вся інформація надходить від нашого робота в спільний чат, на пошту і дублюється в особистому кабінеті, тому ризик втрати або помилки зводиться до нуля.

Але як проконтролювати якість товару, який доставили на склад від постачальника? Якщо наші співробітники помітять брак – м'яті коробки, брудну упаковку, інші візуальні пошкодження – вас поінформують у чаті. Крім того, товар приймають під невпинним контролем відеокамер. За будь-якої спірної ситуації ви зможете переглянути запис.

Зберігання товару на складі


Під час прийому товару кожній одиниці надається штрих-код, який відразу ж відображається в системі. Завдяки йому ви знаєте точну кількість продукції на складі, а наші співробітники за лічені хвилини знаходять його при формуванні замовлення.

Товар зберігається на складі категорії В+ з цілодобовим відеоспостереженням, протипожежною системою, фізичною та пультовою охороною. У будь-яку пору року температура в приміщеннях становить від +17 до +20 °C. Докладніше про роботу складу та умови зберігання розповідаємо у наших відеооглядах.

Ретельний облік дозволяє уникнути псування товару з обмеженим строком придатності. Така продукція реалізується за принципом FIFO (First In – First Out). Першими до комплектації вирушать товари, які надійшли на склад раніше.


Прийом та обробка замовлень


Мабуть, це найвідповідальніший етап роботи інтернет-магазину. Адже клієнт очікує, що його замовлення опрацюють за лічені хвилини і цього ж дня доставлять на пошту. Завдяки логістиці MTP Group Fulfillment очікування збігаються із реальністю.

Ваші замовлення потрапляють до нас двома шляхами:

  • безпосередньо через інтеграцію CRM-систем. Наша WMS відстежує статус замовлення. Коли у вашій CRM з'являється статус "готово до відправки", ми починаємо комплектацію посилки. Весь шлях товару відображатиметься у системі через статуси ”прийнятий у роботу”, “замовлення упаковане”, “прибуло на відділення”, “замовлення забрано”, “відмова”, “повернення прийнято на склад” та інші;
  • вручну через особистий кабінет. У цьому випадку ви формуєте замовлення самостійно або завантажуєте список замовлень через Excel.

Комплектація та упаковка замовлень


Коли замовлення надійшло в систему, працівники складу одразу приступають до комплектації. Пам'ятаєте, що всім товарам під час надходження було присвоєно штрих-код? Завдяки цій системі комплектація займає кілька хвилин, а ризик помилки становить лише 0,04%.

Як пакують товар? Відразу хочемо розвіяти поширений міф про те, що фулфілмент-оператори пакують замовлення в безликі коробки, а брендоване пакування взагалі під забороною. Це не так. Ми враховуємо всі побажання бізнесу щодо брендованої або нестандартної упаковки.

Весь процес пакування товару фіксується на камеру. У разі конфлікту зі службою доставки або клієнтом ви зможете переглянути запис.

Прийом оплати


Спосіб отримання грошей від клієнта залежить від способу надсилання замовлення:

  • якщо товар відправляється від вашого імені, ви самостійно отримуєте гроші від покупця або служби доставки (при застосуванні післяплати). При цьому всі транзакції можна контролювати в особистому кабінеті;
  • якщо товар відправляється від імені фулфілмент-оператора, він контролює платежі. Ми надсилаємо підприємцям щоденні звіти про надходження оплати за замовлення. Ця інформація дублюється в особистому кабінеті. Комісія за цю послугу – від 2%.

Доставка замовлення клієнту


Швидкість та ціна доставки – це той фактор, який може підштовхнути клієнта до покупки або змусити піти до конкурентів. MTP Group робить все, щоб покупець зробив замовлення саме на вашому сайті:

  • відправка замовлення на пошту щодня. Ми відвантажуємо товар кожен день, тому ваш клієнт отримує замовлення так швидко, як це можливо;
  • робота зі всіма основними транспортними компаніями. Покупець зможе отримати замовлення через сервіси "Нова Пошта", "Укрпошта", "Meest", "Justin", "Автолюкс", "KastaPost";
  • знижки на послуги служби “Нова Пошта”. Наші клієнти можуть надсилати товари зі знижкою від 5% до 15%.

Швидко, зручно, дешево – стандартні вимоги покупця до інтернет-магазину. І якщо ви працюєте через фулфілмент-оператора, відповідати цим вимогам не важко.

Обробка повернень


Повернення товару – явище неприємне, але неминуче в інтернет-торгівлі. Коли ви делегуєте операційну систему на фулфілмент, обробкою повернень займається оператор. Прийом повернення відбувається перед відеокамерами. Співробітник контролює цілісність посилки та перевіряє товари на наявність браку. При необхідності товар перепаковують та вносять у систему. В цей момент він відображається в особистому кабінеті і стає доступним для продажу.


Крім основних послуг фулфілменту клієнти MTP Group Fulfillment можуть скористатися додатковими пропозиціями. Наприклад, професійне створення фотоконтенту для інтернет-магазину або автоматичний дзвінок покупцю для повідомлення про статус замовлення.

Як бачите, фулфілмент – прозорий та зрозумілий процес, з яким ви заощаджуєте час та гроші.