10 робочих способів збільшити прибуток інтернет-магазину в Україні
У 2021 році в рамках програми USAID “Конкурентоспроможна економіка України” пройшло дослідження ринку e-commerce у нашій країні. Виявилося, що порівняно з докарантинними показниками ринок інтернет-торгівлі виріс на 41% і досяг обсягу $4 млрд.
А тепер поставте собі питання: показники вашого бізнесу зросли на 41%? Якщо ні – радимо вивчити цю статтю та впровадити інструменти, які допоможуть збільшити доходи та скоротити видатки інтернет-магазину.
1) Почніть працювати через фулфілмент-сервіс
Ви орендуєте склад, платите зарплатню комірнику, купуєте матеріали для пакування товару? Не дивно, що кожне замовлення обходиться вам у круглу суму. Ці витрати можна легко скоротити в 2-3 рази, при цьому звільнивши себе від операційної рутини. Як це зробити? Делегувати більшу частину процесів фулфілмент-оператору.
Фулфілмент – це комплекс послуг від зберігання товару на складі до обробки повернень. MTP Group Fulfillment зберігає товари клієнтів на складі категорії В+ з цілодобовим відеоспостереженням, протипожежною системою, фізичною та пультовою охороною. Замовлення відправляються щодня через сервіси "Нова Пошта", "Укрпошта", "Meest", "Justin", "Автолюкс", "KastaPost".
Докладніше про економічну вигоду фулфілменту розповіли у цій статті.
2) Покращуйте якість контенту на сайті
Контент на сайті – це вітрина у магазині. Від її привабливості залежить, чи захоче потенційний клієнт зробити покупку. Насамперед варто приділити увагу фотоконтенту. Він виконує дві функції:
знайомить із товаром. Тому фото повинні коректно передавати колір та пропорції речі;
викликає бажання купити. Чим якісніше фото на сайті – тим вища конверсія.
Клієнти MTP Group Fulfillment користуються послугами створення контенту для інтернет-магазину. Як усе відбувається – показуємо у цьому відео.
3) Поділіться інформацією про компанію та товари
Незважаючи на популярність інтернет-торгівлі, в українців залишилося упереджене ставлення до покупок онлайн. А раптом продавець виявиться шахраєм? Щоб розвіяти страхи, розкажіть про себе якнайбільше. Так, йдеться про розділ "Про компанію". Покажіть клієнту, що працюєте у правовому полі.
Не менше уваги варто приділити опису конкретного товару. Розмір, габарити, колір, матеріал, умови зберігання та правила використання – вся ця інформація має бути у картці товару. Детальний опис скоротить повернення, а отже, і витрати інтернет-магазину. Більше інформації про те, як боротися з поверненням, ви знайдете тут.
4) Ліквідуйте баги на шляху покупця
У сферах з високою конкуренцією будь-які проблеми в роботі сайту неприпустимі. Адже вони змушують потенційного покупця закрити ваш сайт та перейти за наступним посиланням у пошуковій видачі. Ось що варто пофіксити вже сьогодні:
швидкість завантаження сторінок на різних пристроях;
вид сторінок на різних пристроях;
коректність пошуку по сайту;
зручність оформлення замовлення;
роботу email-, sms- та інших повідомлень при оформленні замовлення або зміні його статусу.
І, звичайно, абсолютно неприпустимі сторінки з помилками 404.
5) Впроваджуйте пропозиції upsell та cross-sell
Апселл (upsell) і кросс-селл (cross-sell) – одні з найпростіших, але ефективних способів збільшення чека.
Апселл передбачає збільшення чека через продаж дорожчого товару. Наприклад, клієнт зайшов на сайт, щоб купити конкретну модель фену. А розумні алгоритми пропонують йому купити цю модель з додатковими насадками.
Кросс-селл – це вже пропозиція купити супутній товар з іншої категорії. Наприклад, при оформленні замовлення на тіні для повік, сайт підказує покупцю, що варто додати в кошик ще й спеціальні пензлики.
6) Збільшуйте середній чек за допомогою акцій та знижок
А ще – утримуйте клієнта з їхньою ж допомогою. Адже в більшості випадків утримання існуючого клієнта за допомогою бонусів обходиться набагато дешевше, ніж залучення нового. Головне, щоб знижки були економічно обґрунтованими та приносили прибуток бізнесу.
Найчастіше інтернет-магазини пропонують:
безкоштовну доставку в разі покупки на певну суму. В результаті клієнт купує більше, ніж планував;
систему накопичення бонусів Так у покупця з'являється мотивація залишатися вірним саме вашому магазину;
знижку для придбання кількох одиниць товарів. Варіація цієї формули: "2+1", коли клієнт із трьох одиниць товару оплачує лише два.
7) Перевищуйте очікування клієнта
Принцип beyond expectations – один із найефективніших методів як зробити клієнта постійним. Він передбачає, що ви даєте клієнту більше, ніж він очікував. Ось як інтернет-магазини можуть втілити в життя цей принцип:
додавати подарунки до замовлення. Наприклад, інтернет-магазини косметики щедро діляться з покупцями пробниками інших продуктів, які можуть сподобатися;
пропонувати надсервіс. Як варіант – пропонувати тривалу гарантію на товар або безкоштовне сервісне обслуговування;
робіть акцент на упаковці. Напередодні Нового року та інших важливих подій на ура спрацьовує опція зі святковим упакуванням.
Як і у випадку з акціями, способи beyond expectations повинні працювати на збільшення вашого прибутку.
8) Тестуйте різні джерела трафіку
Навіть ідеальний сайт, якісні товари та високий сервіс не допоможуть із продажами, якщо ви не дбаєте про трафік. Адже інтернет-магазин – це лише посадкова сторінка. Щоб клієнт до неї завітав, його треба привести сюди.
Як це зробити? Тестуйте різні джерела трафіку: таргетинг, контекстна реклама, інфлюєнс-маркетинг тощо. Тільки в результаті тестів ви зрозумієте, які канали ефективно працюють.
І не забувайте стимулювати клієнтів рекламувати вас самостійно. Наприклад, запропонуйте знижку на наступну покупку за відгук у соціальних мережах.
9) Вивчайте відгуки та покращуйте сервіс
Відгуки – це обличчя вашого магазину. Потенційний покупець обов'язково ознайомитися з ними, перш ніж зробити замовлення.
Як використовувати відгуки, щоб викликати довіру та закрити угоду?
Впевніться, що на вашому сайті можна залишити відгуки.
Стимулюйте клієнтів залишати відгуки за допомогою бонусів та знижок на майбутні покупки.
Не зловживайте сервісами з накрутки відгуків. Повірте, люди одразу відчувають підробку.
Працюйте із негативом. Насамперед покупець зверне увагу на негативний відгук. При цьому важливо грамотно відповісти на нього: бути коректним і виявити щиру турботу про клієнта.
10) Слідкуйте за трендами
Власник інтернет-магазину (або його маркетолог) має стежити за основними трендами у світі. Наприклад, щорічно інститут кольору Pantone обирає головний відтінок року. Якщо ви продаєте на своєму сайті одяг – є сенс підготувати добірку або вивести в ТОП товари трендового кольору.