Простий бізнес із низьким порогом входу і високою маржинальністю - так багато хто сприймає електронну комерцію. Навіть досвідчені підприємці потрапляють у пастку ілюзорної легкості інтернет-торгівлі. А насправді 90% інтернет-магазинів закриваються в перші 2-3 роки роботи. До того ж більша частина з них не може протриматися на плаву навіть 3 місяці.
Перше, що потрібно зробити перед створенням інтернет-магазину - вибрати нішу. Що ви збираєтеся продавати: товари для тварин, матеріали для творчості або одяг? Намагатися продати все й одразу - погана ідея на старті. Споживачі не довірятимуть незнайомому продавцю без чіткої спеціалізації. Та й конкурувати з маркетплейсами буде непросто.
Щоб вибрати конкретну нішу, орієнтуйтеся на такі чинники:
попит на товари. Зверніть увагу на частоту пошукових запитів за групою товарів, які ви хочете продавати. Новачкам краще уникати висококонкурентних ніш. Але й повна відсутність конкуренції - теж поганий знак. Можливо, такий товар нікому не потрібен;
знання та інтерес до ніші. Не обов'язково бути ветеринаром, щоб відкрити магазин товарів для тварин. Але якщо ви зовсім не цікавитеся цією сферою, можуть виникнути проблеми з розумінням цільової аудиторії;
складні умови доставки або зберігання. Наприклад, ви вирішили продавати живі квіти. Але для їхнього правильного зберігання потрібні дорогі холодильники. Розмір стартового капіталу на бізнес різко збільшується;
сезонність. Буває й так, що ви знаходите ідеальну нішу, але попит у ній має сезонний характер. Товар купують тільки в новорічні свята або перед літньою відпусткою.
Після вибору ніші протестуйте попит на товари. Не обов'язково відразу робити інтернет-магазин. Обмежтеся лендингом і запустіть трафік на нього. Те ж саме і з асортиментом: не потрібно відразу закуповувати величезні партії. Почніть з невеликих поставок за ходовими позиціями.